środa, 17 czerwca 2015

Owocowa Tarta

Dzisiaj przychodzę do Was z owocową tartą - idealną do kawy czy też herbaty w lato. Tarta z malinami - teraz trzeba z nich korzystać, bo zimą znów może być problem. Przepis pochodzi ze strony Kwestia Smaku.


Składniki:

Spód Tarty:
250g mąki pszennej, 
150g masła,
3 łyżki cukru,
szczypta soli,
1 jajko.

Krem:
250g serka mascarpone,
250g słodzonego mleka (zagęszczonego) z puszki,
2 jajka,
Dużo malin lub innych ulubionych owoców :) 

Jak przygotować?
Spód: Formę o średnicy ok. 23-24cm musimy wysmarować masłem. Następnie wszystkie składniki oprócz jajka, wrzucić do miski i dobrze wymieszać, aż zaczną pojawiać się okruchy- z wyglądu przypominające kruszonkę. Dodać jajko i mieszać do czasu, aby ciasto uformowało się w kulkę. Przygotowane ciasto wsadzić do lodówki na około godzinę. 
Piekarnik nagrzać do 190st, a ciasto rozwałkować na pokruszonym mąką blacie do ok. 0,5cm. Ciasto przełożyć do foremki, dobrze uzupełniając brzegi (nie zróbcie tego samego błędu jak ja!)

Mała rada od Asi - autorki przepisu  - "UWAGA: Z tej ilości ciasta pozostanie nam około 1/3 do wykorzystania innym razem. Można też upiec 2 tarty wykorzystując połowę ilości ciasta. "

Kiedy piekarnik się nagrzeje, musimy na ciasto nałożyć folię i jakieś obciążenie - aby nie urosło w czasie pieczenia. Ja wysypałam surową ciecierzycę.  Ciasto wkładamy do piekarnika i pieczemy w ten sposób przez ok. 15 minut, następnie wyciągamy naszą tartę z piekarnika i ściągamy z niej folię wraz z obciążeniem. Samą tartę wsadzamy ponownie do piekarnika i pieczemy przez kolejne 10 minut. Po wyjęciu ciasta z piekarnika musimy obniżyć temperaturę do 180st. 


Krem: Wszystkie składniki na krem łączymy razem za pomocą miksera. Następnie wylewamy na spód naszego ciasta i wkładamy do piekarnika na ok. 15 minut, aby masa zgęstniała. 



Po tym czasie wyciągamy ciasto i układamy na nim nasze ulubione owoce. 

14 komentarzy :

  1. Uwielbiam! Robiłam kilkakrotnie, właśnie z przepisu KS i wszystkim doownikom bardzo smakowała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwiłabym sie, jakby nie smakowała! Spód tart jest idealny :)

      Usuń
  2. Z moimi ukochanymi malinami - mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam maliny, a z tartą muszą smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda obłędnie, jeszcze te maliny.. Ja w tym roku jeszcze ich nie jadłam :) W wakacje zrobię taką tartę dla rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowności :) muszę kupić sobie taką blaszkę i zrobić

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, maliny, serek mascarpone i tarta <3 wspaniałe połączenie, przypuszczam, że zniknęła szybciej niż ją zrobiłaś :) Prezentuje się cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym roku jeszcze malin nie jadłam :) Trzeba to nadrobić ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie tarty ze świeżymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna tarta.
    http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. tarta jak z bajki :)

    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy jeszcze nie robiłem tarty, dzięki za pomysł na pewno spróbuję !


    ______________________________
    OCT Gliwice

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jak zostawisz po sobie ślad!
Z góry dziękuję za każdy komentarz.
Pozdrawiam.